Независимое аналитическое интернет-издание "Искра" это ваше право на информацию.

Зри в корень! © Козьма Прутков

На главную страницу

Парольный вход для авторов.

автор: c до

Олексій Кучеренко: ми перекриємо доступ концесіонерам, які лише хочуть поживитися за рахунок тарифів
Автор: Станислав Власенко      Дата: 20.07.2008 22:16


      Задля того, щоб у громадян України сформувалося вірне уявлення про те, яким чином держава має намір контролювати процес передачі підприємств водо-, теплопостачання та водовідведення в оренду й концесію, згідно із законодавчими актами, розробленими діючим Урядом, Міністерство з питань житлово-комунального господарства України надає коментар з зазначеної проблеми Міністра з питань ЖКГ України Олексія Кучеренка:
     
      - Щоб говорити про засади законопроекту «Про особливості передачі в оренду й концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, які знаходяться у комунальній власності», необхідно згадати його історію. Цей закон мали затвердити ще у 2004-му. І не випадково, що він тоді так і не з’явився. Не зважаючи на те, що було розроблено і подано декілька законопроектів, в тому числі й від Держкомітету з питань ЖКГ, і від групи депутатів на чолі з В.Петросовим. Останній у 2006-му навіть було прийнято у першому читанні, а під час другого - «провалено» його ж однопартійцями.
      Це робилося для того, щоб зберегти «каламутну воду» і у загальному хаосі «відірвати» ласі шматки у вигляді підприємств водо- і тепло забезпечення, роздмухуючи при цьому міф про їхню збитковість, безперспективність й катастрофічний стан, готуючи таким чином для передачі їх в оренду на позаконкурсній основі своїм компаніям з невеликим капіталом. В цьому сенсі можна згадати історію про поспішну приватизацію енергопостачальних компаній під гаслом про їхню збитковість і катастрофічний стан. Сьогодні вартість цих компаній становить сотні мільйонів доларів.
     
      Щодо поточної ситуації. Урядовий законопроект ще не надійшов до Верховної Ради, адже ми дуже прискіпливо поставилися до підготовчого процесу. Найближчим часом його буде подано до Верховної Ради у складі пакету законопроектів під умовною назвою «Реформа ЖКГ».
     
     За змістом законопроекту, розробленого Міністерством, хочу звернути увагу на наступні особливості:
     
     - відбір орендарів та концесіонерів здійснюється виключно шляхом проведення конкурсу;
     
     - умови конкурсу узгоджуються з центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
     
     Проект закону містить дуже важливі норми щодо умов договорів оренди й концесії, а саме:
     - виконання зобов’язань із забезпечення відповідними комунальними послугами споживачів у встановленому договорами обсязі та належної якості орендар, концесіонер здійснює до моменту повернення об’єктів;
     
     - розробка орендарем, концесіонером бізнес-плану беззбиткової діяльності;
     
     - здійснення орендарем, концесіонером стовідсоткових розрахунків за спожиті енергоносії.
     Особливості оренди:
      - орендар не має права передавати в суборенду орендований ним об’єкт;
     - орендар зобов’язаний використовувати об’єкт оренди за цільовим призначенням, згідно профілю виробничої діяльності підприємства;
     - у випадку припинення (розірвання) дії договору оренди, орендар надає документи, що підтверджують відсутність будь-яких зобов’язань щодо об’єкту оренди.
     
     Особливості концесії:
     - концесіонер не має права без згоди концесієдавця передавати повністю або частково свої майнові права третім особам;
     - у випадку припинення (розірвання) дії договору концесії, концесіонер надає документи, що підтверджують відсутність будь-яких зобов’язань щодо об’єкту концесії.
     
     Стаття 4 законопроекту передбачає, що рішення про передачу в оренду і концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення приймають:
     - стосовно об’єктів, що знаходяться в комунальній власності територіальної громади села, селища, міста, - відповідні сільські, селищні, міські ради;
     - стосовно об’єктів, що знаходяться у загальній власності територіальних громад і в управлінні районної, обласної ради, - відповідна районна, обласна рада.
     
     Органи, що уповноважені приймати рішення про передачу в оренду й концесію об’єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, здійснюють відбір орендарів і концесіонерів виключно шляхом проведення конкурсу. Умови конкурсу узгоджуються з центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
     
     Стосовно «одіозності» статті 7 законопроекту. Вона, на відміну від законопроекту №2320 від 03.04.2008, поданого народними депутатами Рибаком В.В. та Поповим О.П., визначає порядок вступу в дію договорів оренди і концесії об’єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, який настає з моменту їх укладання.
     
      Хочу запевнити, що законопроектом передбачено конкурсну процедуру, що виключає необґрунтовану передачу підприємства незрозумілій структурі. З іншого боку, ми передбачаємо, що умови концесійного договору безперечно будуть узгоджуватися з органом, який видає ліцензії. Таким чином Міністерство буде узгоджувати умови концесійного договору для того, щоб він реально приносив інвестиції, й було перекрито доступ для всіляких сумнівних, неблагонадійних структур, які прагнуть поживитися за рахунок тарифів. Тобто, ми не допустимо, щоб замість очікуваних інвестицій одразу піднімався тариф, адже нашим головним завданням у даному випадку є захист споживача.
      І саме тому, у відповідності до доручення Уряду, ми на чергову колегію готуємо питання по Луганську, Кіровограду, Одесі, що дозволить провести перший порівняльний аналіз і розкрити механізми, за якими сьогодні здійснюється оренда і концесія підприємств.
     
      Не орендарі й концесіонери мають на свій розсуд встановлювати тарифи. Журналістам слід би розібратися в тому, яким чином встановлюються тарифи для підприємств - природних монополістів. На першому етапі, у відповідності до Концепції розвитку системи державного регулювання діяльності природних монополій на ринку комунальних послуг, яку вже погоджено Урядом, цим будуть займатися органи місцевої влади, але у жорсткій відповідності до Методик, затверджених Міністерством. Така тарифна політика повинна стимулювати енергозбереження, ресурсозбереження, захищати споживача. На другому етапі, коли буде прийнято закон про регулятор, тарифи встановлюватиме відповідна національна комісія.
     
      Стосовно законопроекту 2320, який подано двома народними депутатами, - юридичне управління зробило дуже негативний висновок. Наше Міністерство категорично не підтримує цей законопроект. Саме ним передбачається позаконкурсна передача таких об’єктів в оренду і концесію, й у ньому міститься норма, що дозволяє не залучати до цього процесу Антимонопольний комітет, що є нонсенсом.
     
     
     


Автор: Станислав Власенко прочтений: 1384 оценки: 0 от 0
© Свидетельство о публикации № 4145
  Цена: 1 noo



Ваши комментарии

Пароль :

Комментарий :

Осталось символов

Доступна с мобильного телефона
Чат
Опросы
Музыка
Треки
НеForМат
Академия
Целит
Юрпомощь


О сервере


О проекте
Юмор
Работа
О нас

Earn&Play
Для контактов
skype:noo.inc


Этот сайт посвящен Георгию Гонгадзе, символу борьбы за свободу, журналисту, патриоту, человеку... Ukraine NBU Hrivnya rate
Russian ruble rate
Noo Web System



Редакция за авторские материалы ответственности не несет
стать автором
Micronoo Links Neformat Links Noo Links Chess Links Forex Links Bloodway

Идея и разработка
компании NOO
На сайт разработчика