Независимое аналитическое интернет-издание "Искра" это право на информацию.

Когда власть захватывают грабители, мошенники и воры, то последующие грабежи осуществляются уже "по закону". ©

На главную страницу

Парольный вход для авторов.

автор: c до

ХТО ДОПОМОЖЕ ВИНОРОБАМ?
Автор: Станислав Власенко      Дата: 18.12.2003 08:46


     Українські виноградарі та винороби у зв'язку з прийняттям законопроекту № 4000-1 "Про внесення змін до деяких Законів України з питань оподаткування у зв'язку із прийняттям Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" опинилися у вкрай тяжкому становищі. Це пов'язано з тим, що в законопроекті № 4000-1 містяться декілька положень, а саме:
     1. Підвищення ставки акцизного збору на напівсолодкі та напівсухі вина у 3,6 раза.
     2. Встановлення річного ліміту на спирт етиловий, що буде використовуватися для виготовлення кріплених (десертних, міцних) виноградних вин, та виготовлення плодово-ягідних вин у розмірі 1 200 000 дал.
     3. Заборона використовувати у виноробстві гібридні сорти винограду.
     4. Запровадження обов'язкової паспортизації виноградних насаджень для фізичних осіб та введення обов'язкових безготівкових розрахунків між фізичними особами та виноробними підприємствами за виноград.
     Ці нововведення негативно вплинуть на розвиток галузі та на добробут селянина з наступних підстав:
     1. Підвищення ставки акцизного збору на напівсолодкі та напівсухі вина у 3)6 раза.
     Діюча ставка складає 0,25 грн. таким чином збільшується податок у 3,68 раз. З 01 січня 2003 року це вже третє підвищення ставок для виноробної продукції. (З першого січня 2003 року ставки акцизного збору на вина виноградні з додаванням спирту підвищилися з 50 копійок за 1 літр до 80 копійок за 1 літр, азі липня 2003 року до 92 копійок)
     Аналіз динаміки виробництва вин вказує на те, що з 01.07.2003 року здійснюється постійне скорочення виробництва вин. Так у жовтні 2003 року скорочення виробництва вин склало 54% по зрівнянню до жовтня 2002 року. Ці показники свідчать про катастрофічне становище у розвитку галузі.
     Для прикладу, у Франції та Болгарії відсутній акцизний збір на вина взагалі з метою стимулювання вирощування винограду та росту споживання саме вин, а не лікеро-горілчаних напоїв.
     Напівсухі та напівсолодкі вина виготовляються без додавання спирту, а шляхом неповного збродження цукрів у виноградному суслі. До того ж існуюча класифікація вин в Україні не відповідає стандартам ЄС. Законопроектом 4000-1 пропонується віднести до сухих вин тільки вина із вмістом цукру не більше ніж 0,3г/100 куб.см., в той час як в Німеччині до сухих вин віднесені вина із вмістом цукру 0,9 г/100 куб.см., а це суттєво збільшує базу оподаткування у випадку, якщо ставка акцизного збору на сухі вина буде відрізнятися від ставки на напівсухі та напівсолодкі вина.
     2. Встановлення річного ліміту на спирт етиловий, що використовується підприємствами виноградного та плодово-ягідного виноробства .
     Введення розміру квот на спирт етиловий для виноробної промисловості не враховує реальних потреб виноробної промисловості, які складають приблизно 1,7 мільйона дал тільки для виробництва виноградних виноматеріалів, 0,245 млн. дал - для виробництва плодово-ягідних виноматеріалів та 0,37 млн. дал - для виробництва плодово-ягідних вин, тобто загальний обсяг спирту який споживало виноградарське та плодово-ягідне виноробство у 2002 році склав 2,15 млн. дал. Таким чином, розмір квот занижений у два рази. До того ж постає питання -навіщо штучно обмежувати споживання спирту і тим самим штучно створювати обмеження у розвитку галузі? Якщо для уникнення безподаткового використання спирту на інші цілі, то в законопроекті передбачено, що розподіл спирту здійснюється експерт-консультаційною радою, яка складається із фахівців і покликана не допустити нецільове використання спирту. Таким чином, заниження квоти на спирт етиловий для виноробства призведе лише до штучного обмеження виробництва вітчизняних вин з додаванням спирту, що в свою чергу буде стимулювати імпорт аналогічної продукції та занепад вітчизняного виноградарства та виноробства.
     3. Заборона використовувати у виноградарстві гібридні сорти винограду та обов'язок їх вирубати на протязі шести років.
     Така заборона встановлена в наступних розділах законопроекту:
     - в розділі XII, пункт 1, абзац другий
     - розділ XII, пункт 11, абзац другий " розділ XXIV, пункт 2, абзац 13
     Інститут винограду та вина "Магарач" у своєму висновку від 27 листопаду 2003 року № 01-2/1177 зазначив, що "...створення нових сортів винограду методом гібридизації (гібридних) забезпечує збільшення врожайності та якості винограду, збільшення морозостійкості, що дозволяє різко підвищити економічну ефективність виноградо-виноробної галузі. Використання деяких сортів (Ноа, Ізабелла, Лідія та інших ізабельних сортів) є традиційним для певних зон (Закарпаття, Миколаївська, Херсонська та Одеська область) по аналогії з північними штатами США. Культивування цих сортів забезпечує в зонах ризикованого виноградарства рентабельність функціонування галузі. Підстави для заборони культивування та переробки цих сортів винограду відсутні."
     Науковці стверджують, що будь-яких підстави для заборони вирощування гібридних сортів винограду відсутні, а тому встановлення заборони на використання гібридних сортів винограду та встановлення обов'язку на протязі шести років вирубати усі насадження винограду гібридних сортів, знов відкине вітчизняне виноградарство та виноробство на декілька десятиріч назад, як це було у часи радянської "перебудови".
     4. Запровадження обов'язкової паспортизації виноградних насаджень для фізичних осіб та введення обов'язкових безготівкових розрахунків між фізичними особами та виноробними підприємствами за виноград (розділ XXIV, пункт 2, абзац 17).
     У виноградарських регіонах України, таких як Одеська, Миколаївська, Херсонська області, у Закарпатті та в Криму, традиційним серед сільського населення є вирощування технічних сортів винограду з метою продажу. Продаж винограду технічних сортів є суттєвим джерелом доходів значної кількості сільського населення у виноградарських регіонах. Встановлення обов'язкової паспортизації виноградних ділянок та запровадження обов'язкових безготівкових розрахунків є створенням перешкод для фізичних осіб, які не є підприємцями та не бажають бути підприємцями. Не відкривши рахунок у банківській установі та не отримавши паспорт на свою ділянку, селянин не зможе продати виноград технічних сортів виноробному підприємству, що залишить його без значної частки його доходу. Введення цієї норми обмежує розвиток виноградарства і є дискримінаційними по відношенню до виноградарства тому, що для вирощування будь-яких інших сільськогосподарських культур таких обмежень не встановлено. Наслідком прийняття цієї норми буде скорочення обсягу сировини, що надходить до виноробних підприємств від фізичних осіб, для яких вирощування винограду є додатковим джерелом доходів та відповідно, залишення значної частини сільського населення без додаткових джерел доходу, що негативно відіб'ється як на обсягах виробництва виноробної продукції, так і на заможності мешканців виноградарських районів.
     
     


Автор: Станислав Власенко прочтений: 1298 оценки: 0 от 0
© Свидетельство о публикации № 791
  Цена: 1 noo



Ваши комментарии

Пароль :

Комментарий :

Осталось символов

Доступна с мобильного телефона
Чат
Опросы
Музыка
Треки
НеForМат
Академия
Целит
Юрпомощь


О сервере


О проекте
Юмор
Работа
О нас

Earn&Play
Для контактов
skype:noo.inc


Этот сайт посвящен Георгию Гонгадзе, символу борьбы за свободу, журналисту, патриоту, человеку... Ukraine NBU Hrivnya rate
Russian ruble rate
Noo Web System



Редакция за авторские материалы ответственности не несет
стать автором
Micronoo Links Neformat Links Noo Links Chess Links Forex Links Weapon Links

Идея и разработка
компании NOO
На сайт разработчика